L'estival - Comprégnac

French, Lyonnais, Salad
Menu
Full menu with pictures, prices and categories.

L'estival

L'estival
4.7 / 5 (1769 reviews)

Description

Last update: 27.03.2026 from: clembolus

Feedback

★ 4.7 / 5 from 1769 reviews

Descendant dans le sud par Millau, nous sortons de l'autoroute pour aller y déjeuner. Nous sommes en retard mais on nous attend et nous avons une table au bord de la terrasse qui dîne sur le Tarn avec une vue splendide sur le viaduc.Chacun trouve son plat et les produits sont de qualité.Le service est hyper sympa.Le tout petit parking permet de ne pas se garer trop loin.

Sur recommandation de notre hôte de La Terrasse de Peyre, nous avons passé une agréable soirée dans cette petite auberge ( la seuledu village troglodytique ) avec une belle vue sur ce magnifique ouvrage qu' est le Viaduc de Millau . Tartare de boeuf Aubrac , assiette mixte de foie gras poêlé , tout est délicieux ...avec le service attentionné de la jeune fille du patron ! Merci à toute la famille ...et à Frédérique Jomier qui vous a fait connaître !C' est un vrai petit Village de Charme qui vaut le détour , avis aux amateurs !

Dîner sur cette petite terrasse avec une vue magnifique. L accueil est très agréable . Les produits sont vraiment de qualité et frais. Les assiettes sont jolies et colorées. Les glaces sont à tomber. Petit bémol pour la salade pastrou avec ses 3 fromages, il manque à mon avis une tranche de jambon de pays et ce serait parfait.

clembolus
19.08.2023

This is a really charming place, right beside the river in this beautiful village with a remarkable view of the Millau Viaduct. The service was friendly and efficient and the food was simple but good.

ewingston
19.08.2023

Having been to see the viaduct at Millau, we were looking for somewhere for lunch and almost missed this little gem. 7kms from Millau on the rd41 dir Compregnac in the village of Peyre, it is perched above the river on the left hand side going away from Millau. There is a small car park below which is easier to access from the other direction if you have a big car. If you want to visit the viewpoint to see the viaduct, do that first as then you are facing it the right direction to drive in. The covered terrace has lovely views and the menu as far as the salads go are excellent. We didn't try anything else as the salads were more than enough. The service was good and friendly and it was excellent value for money. In a part of the world not over supplied with eating places, this is one to look out for.

More information

Suggested nearby restaurants.