D'vine - Drogheda
D'vine
Description
D’Vine at Distillery House, situerat i hjärtat av Drogheda sedan 2006, är en medelhavsinspirerad oas där en avslappnad atmosfär möter kreativ och rustik matlagning. Här hittar du en meny som lockar alla smaker, perfekt för allt från en avslappnad kväll med tapas till en rejäl middag. Vår prisbelönta restaurang är en av de mest omtyckta i regionen och ger dig känslan av att ha rest utomlands utan att lämna Irland. På menyn erbjuds bland annat FLAME GRILLED 10OZ AGED RIB-EYE med krispiga lökar och grönpepparsås, DOUBLE STACKED IRISH BEEF BURGER på briochebrioche med hemlagad burgarsås och cheddar, samt en krämig Cajun Chicken Chorizo Rigatoni – ett perfekt exempel på våra rätter som kombinerar smaker från Medelhavet med lokala råvaror. Vegetariska alternativ som miso-glaserad aubergine med hasselbackspotatis och rostade kryddor finns också. Våra gäster älskar den härliga atmosfären och det personliga bemötandet. Peter berättar att han uppskattade maten och den varma stämningen när han besökte oss med en stor grupp, medan Susan vände tillbaka efter sin första restaurangupplevelse sedan lockdown och upplevde en perfekt kväll med vänlig personal. Karen lyfter fram den exceptionella servicen och tryggheten trots rådande omständigheter, och Aine minns sin speciella kväll hos oss med ett varmt välkomnande och läcker mat. D’Vine är mer än en restaurang – det är stunder att skatta för livet. Välkommen till oss för en smakupplevelse du sent kommer glömma.
Images
Feedback
Drinks, food, service all done perfectly. Warm, welcoming, casual atmosphere. Perfect for date night or with friends. Can’t go wrong for a nice meal in Drogheda.
We went for lunch today and tasted the best calamari ever. Main meal of chicken was beautifully paired with tarragon and mushroom sauce, crispy asparagus and creamy gratin. Waiters were very friendly and personable and nothing was too much trouble. This was our first time there, but it won't be our last. Congrats of having a great in house team, we really enjoyed the meal
The food was generally delicious with generous portions. I began with the calamari, which was slightly greasy because of the batter. However, the main dishes, especially the fish, were outstanding.
We had no booking but the staff bent over backwards to accommodate us. The place was packed but not at all chaotic. Full of cosy spaces. We sat on the reception sofa and drank some wine and ate a delicious cheese and thinly sliced bread. Perfection!! We'll definitely go back
Menu PDF
FAQ
More information
QR-Code for the menu
